“Kluczowe w mojej pracy pedagogicznej i towarzyszeniu dzieciom (i dorosłym) jest pragnienie, by każdy człowiek był “przyjęty w miejscu, w którym jest”. Tworzę miejsce, w którym wolni od presji oczekiwań, pomysłów innych ludzi na nas, nasze wybory i nasze życie, możemy rozwijać nasze dary – talenty, kompetencje i cele, jednocześnie ucząc się podejmowania wyzwań, lekcji jakie przynosi nam życie. Będąc w lesie, dzieci uczą się przez doświadczanie spełniając naturalną potrzebę nauki a zadaniem nauczyciela jest uważne towarzyszenie i tutoring, a nie egzaminowanie, ocenianie. W Echo, jak w propozycji Emilio Regia jest trzech równorzędnych nauczycieli: natura, dziecko i nauczyciel.
W przedszkolu poza codziennym towarzyszeniem dzieciom, proponuję ceramikę i rzeźbę, malarstwo, rysunek, grafikę, filcowanie, czerpanie papieru, rękodzieło (wyszywanie, robienie pacynek), śpiew i granie na instrumentach, wprawki teatralne, zabawy rytmiczne, dźwiękowe, ćwiczenia fizyczne, zabawy z równoważnią, doświadczanie oraz eksperymentowanie, wdrapywanie, przeprawy, skoki, treningi dla zmysłów, poprawę postawy, mindlulness, self-reg. Również (z tytułu bycia licencjonowanym pilotem szybowcowym) przekazuję im podstawy meteorologii, aerodynamiki, robimy latawce, puszczamy samolociki, obserwujemy zjawiska, powietrze, kosmos.
Całe doświadczenie zawodowe dowiodło mnie ku oferowaniu najlepszych jakości, przestrzeni, pola manewru osobom, które wspieram w rozwoju. Wolne powietrze jak wolna wola oraz trening kompetencji komunikacji są kluczowe w proponowanym przeze mnie modelu edukacyjnym”